sobota 6. mája 2017

HIT recept: chrumkavé "kokosky" bez lepku a bez mlieka


Máte radi chrumkavé keksíky? Čo tak si upiecť nejaké priamo doma? Mne sa veľakrát stalo, že keď som nejaké keksíky upiekla, tak bohužiaľ neboli vôbec chrumkavé. Ja mám na keksíkoch najradšej práve to a stávalo sa mi to najmä vtedy, keď som piekla keksíky napríklad z ovsených vločiek alebo banánu. Som skutočne rada, že som natrafila na tento recept, pretože keksíky chutia úplne identicky ako klasické "kokosky", ktoré poznám od svojej maminy. Nielen doma, ale dokonca aj kolegovia v práci si ich pochvaľovali a tak nepochybujem o tom, že si ich veľmi rýchlo 
obľúbia aj vaše malé ratolesti :)



 175gr ryžovej múky
90gr rastlinného tuku Alsan
50gr kokosového cukru
100gr strúhaného kokosu 
1 vajíčko
1čl BZL kypriaceho prášku do pečiva

voliteľné ingrediencie na spestrenie:
2 hrste sušených hrozienok / polámané kúsky kvalitnej horkej čokolády / karob / holandské kakao

Môj tip č.1: pokiaľ nemáte problémy s konzumáciou mliečnych produktov, Alsan môžete nahradiť kvalitným 92% maslom.


1. V miske si zmiešate mäkké maslo spolu s kokosovým cukrom pomocou mixéra. 
2. Do misky primiešate všetky ostatné ingrediencie.
3. Plech vysteliete papierom na pečenie a z cesta formujete guličky, z ktorých vyformujete tvar keksíkov.
4. Nemusíte robiť veľké keksíky, lebo oni trošku vystúpia a aspoň budete mať viacej kusov.
5. Plech vložíte do rúry a pečiete pri teplote 175°C po dobu približne 5-8 minút. 
6. Sledujte si to a nenechajte ich tam dlho, aby nezhoreli. Po vybratí z rúry sú keksíky ešte krehké, tak ich nechajte vychladnúť.

Energetická hodnota na 1 keksík (pri celkovom množstve 25ks):
Kcal: 94
Bielkoviny: 1,06gr
Sacharidy: 7,52gr
Tuky: 5,8gr


Tieto kokosové keksíky sú skvelé najmä na cestovanie, pretože si ich môžete zabaliť a hodiť do kabelky.
Zabaliť si ich môžete aj do práce, či do školy a dopriať si ich na desiatu alebo na olovrant.
Keksíky sú dostatočne sýte, takže vám úplne postačí jeden, či dva kusy :)
Budete tak mať stále pri sebe niečo sladké, najmä v momente, keď vás ovládne hlad alebo dostanete chuť si pochutnať na niečom malom.


Toto je na dnes odo mňa všetko a Vám už len poprajem, aby ste si naplno užili a vychutnali tento krásny slnečný deň aj za mňa,
nakoľko ja ho trávim bohužiaľ v práci.
Majte sa krásne! ♥

S pozdravom,
Luci. 

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára