pondelok 3. j├║la 2017

­čî▒ krabi─Źkov├ę jedl├í so sebou ­čî▒ novinky a (ne)novinky do kuchyne

Dne┼ín├Ż ─Źl├ínok bude tak├Żm mixom, v ktorom n├íjdete nielen tipy na krabi─Źkov├ę jedl├í so sebou, ale taktie┼ż aj tipy na ra┼łajky, popr├şpade nejak├ę nov├ę potraviny, ktor├ę som vysk├║┼íala. ─îl├ínok s krabi─Źkov├Żmi jedlami mal ve─żk├Ż ├║spech a tak som sa sna┼żila v┼żdy, ke─Ć bola pr├şle┼żitos┼ą odfoti┼ą v├ím nie─Źo nov├ę, aby ste skuto─Źne videli, ┼że sa s t├Żmi jedlami d├í vyhra┼ą tak, aby v├ím neomrzeli a nemuseli ste si do pr├íce, ─Źi do ┼íkoly pripravova┼ą st├íle 
dokola to ist├ę :)


cel├Ż ─Źl├ínok po kliknut├ş na "continue" ... 


Tento tekvicovo-┼ío┼íovicov├Ż ┼íal├ít je skvel├í vo─żba najm├Ą na hor├║ce letn├ę dni. ─îierna ┼ío┼íovica m├í obrovsk├║ v├Żhodu v tom, ┼że ju nemus├şte dlho vari┼ą a v kombin├ícii so zeleninou dok├í┼że zas├Żti┼ą na dlh┼í├ş ─Źas. Zdrav├ę tuky som doplnila sezamov├Żm olejom, ktor├Żm som si ┼íal├ít jemne poliala a 
ktor├Ż som si na z├íver e┼íte posypala rukolou a bielym sezamom. 



Na ve─Źeru som zvolila nie─Źo ─żahk├ę a jednoduch├ę, ─Źo napokon m├┤┼żete vidie┼ą aj samy. S├║ dni, kedy m├ím skuto─Źne ve─żk├║ chu┼ą na ─Źerstv├ę pe─Źivo a tak som si zabalila na ve─Źeru chleb├şk s dom├ícou pomaz├ínkou a vaj├ş─Źkom. Pomaz├ínka vznikla ├║plnou improviz├íciou a dala by sa nazva┼ą aj ako falo┼ín├Ż zemiakov├Ż ┼íal├ít, preto┼że tak na prv├Ż poh─żad vyzerala. Z ─Źoho pozost├íva a ako si ju m├┤┼żete pripravi┼ą tie┼ż? V miske si jednoducho roztla─Ź├şte pomocou vidli─Źky maslov├║ fazu─żu, aby v├ím vznikla ka┼ía. Do misky nakr├íjate na drobn├ę k├║sky ─Źerstv├║ uhorku, ─Źerven├║ papriku, prisypete kukuricu a v┼íetko spolu premie┼íate. Ja som to doplnila e┼íte o biely jogurt (pou┼ż├şvam biely jogurt zna─Źky "Take it veggie"), 
priliala som asi 1─Źl sezamov├ęho oleja pre chu┼ą a jemne osolila himal├íjskou so─żou. 


Tip na jednoduch├Ż obed? Napr├şklad aj tak├ęto penne s kr├ęmovou hr├í┼íkovou om├í─Źkou. 
Bezlepkov├ę penne z amarantu som si pomie┼íala s hr├í┼íkov├Żm kr├ęmom, ktor├Ż som si pripravila len jednoducho rozmixovan├şm hr├í┼íku spolu s mand─żov├Żm mliekom a ┼ítipkou himal├íjskej soli. 


Ak si chcete z ─Źasu na ─Źas od─żah─Źi┼ą jed├ílni─Źek, m├┤┼żete siahnu┼ą aj po cestovin├ích z konjaku, ktor├ę s├║ zn├íme najm├Ą v─Ćaka n├şzkej kalorickej hodnote a n├şzkemu obsahu sacharidov. Ja som tieto "cestoviny" vysk├║┼íala asi tak po druh├Żkr├ít a tentokr├ít to bolo v kombin├ícii so zeleninkou a 
├║┼żasn├Żm dressingom z ara┼íidov├ęho masla. 


Na pr├şpravu dressingu nepotrebujete ni─Ź in├ę, ne┼ż ara┼íidov├ę (alebo in├ę orechov├ę maslo), vodu a ┼ítipku himal├íjskej soli. Na panvici som si roztopila ara┼íidov├ę maslo, ktor├ę som si pomocou metli─Źky premie┼íala s tro┼íkou vody, pokia─ż nemalo riedku konzistenciu a e┼íte som si tro┼íku osolila 
himal├íjskou so─żou. Tento dressing m├┤┼żete pou┼żi┼ą ako na cestoviny, tak aj na ┼íal├íty :) 



Ra┼łajkov├í ovsen├í ka┼ía s ovoc├şm a kokosov├Żmi chipsami 


A m├ím tu pre v├ís op├Ą┼ą ─Ćal┼í├ş tip na obed so sebou v tieto hor├║ce letn├ę dni. 
Ve─żmi som si ob─ż├║bila studen├ę ┼íal├íty a tak ur─Źite vysk├║┼íajte kombin├íciu cestov├şn so zeleninou a jogurtov├Żm dressingom :)

 ─Äal┼íia ra┼łajkov├í ka┼ía?

Tentokr├ít ovsen├í ka┼ía s karotkou a ovoc├şm :)


Predned├ívnom som vysk├║┼íala tento perfektn├Ż dezert pod─ża Elly z blogu Deliciously Ella
Ka┼żd├Ż si ho ve─żmi pochvaloval a omnoho viac by ho vystihol n├ízov "falo┼ín├Ż snickers", preto┼że tak skuto─Źne chutil :)
Korpus pozost├íval z ovsen├Żch vlo─Źiek, kokosov├ęho oleja, karobu a tro┼íky ara┼íidov├ęho masla. 
Stredn├║ vrstvu tvorilo len ara┼íidov├ę maslo a vrchn├║ ─Źas┼ą kakaov├í poleva z karobu. 




(Vegana, cena: 4.99€)

O jackfruite som sa u┼ż rozp├şsala v minulom pr├şspevku, ale taktie┼ż to je novinka, ktor├║ som vysk├║┼íala, tak ho spomeniem v kr├ítkosti aj v tomto pr├şspevku. Jackfruit v slanom n├íleve m├┤┼żete vyu┼żi┼ą r├┤zne. Ak ste vegerari├ín, popr├şpade veg├ín, t├║to potravinu ur─Źite ocen├şte, preto┼że si za pomoci jackfruitu viete doma urobi┼ą napr├şklad tak├Ż hamburger, ─Źi "tuaniakov├Ż" ┼íal├ít. Ak├Ż je chu┼ąovo? Neviem to ani tak presne op├şsa┼ą, preto┼że ke─Ć som ho ochutnala tak, ako bol v konzerve, pripom├şnal mi tro┼íku arti─Źoky. Vo v├Żslednom jedle, ktor├ę som si pripravila mal mierne sladkast├║ chu┼ą a jedlo
fakt perfektne o┼żivil :) 

(Vegana, cena: cca. 1,80€)

Hrachov├ę chipsy m├ím ve─żmi rada a vysk├║┼íala som u┼ż teda r├┤zne pr├şchute. Od bazalkov├Żch, sezamov├Żch, makov├Żch a┼ż po hrachov├ę chipsy z ─Źervenej repy, ─Źi konopn├ę. Tieto jedny s├║ v┼íak in├ę a maj├║ lep┼íie zlo┼żenie v porovnan├ş s t├Żmi, ktor├ę som mala doposia─ż. S├║ skvelou a z├írove┼ł r├Żchlou "z├íchranou" v momente, kedy nem├íte ni─Ź po ruke, preto┼że ich n├íjdete u┼ż sn├í─Ć v ka┼żdom dobrom bioobchode. Hrachov├ę chipsy maj├║ t├║
v├Żhodu, ┼że nielen┼że skvelo chutia, ale z├írove┼ł aj zas├Żtia.


Zlo┼żenie a energetick├í hodnota hrachov├Żch chipsov:


Paleo cestoviny m├ím ve─żmi rada z toho d├┤vodu, ┼że neobsahuj├║ to─żko sacharidov a maj├║ ├║┼żasn├║ s├Żtiacu schopnos┼ą. Tieto makov├ę cestoviny si kupujem pravidelne, ale vysk├║┼íala som aj in├ę druhy a to konkr├ętne sezamov├ę, tekvicov├ę, ─Źi ─żanov├ę. Tieto cestoviny m├┤┼żete kombinova┼ą ako na sladko (napr. s tvarohom/jogurtom a makom ich milujem) alebo aj na slano s varenou zeleninou. Ja osobne si ich najrad┼íej zamie┼íavam pr├íve s
jogurtom, ke─Ć m├ím chu┼ą na nie─Źo sladk├ę :) 

Zlo┼żenie cestov├şn je nasledovn├ę: makov├í m├║ka, tapiokov├Ż ┼íkrob, vajce.


Toto je vlastne aj z├íver pr├şspevku a tak d├║fam, ┼że sa v├ím tieto moje dne┼ín├ę tipy p├í─Źili a ─Źl├ínok ste si pre─Ź├ştali a┼ż do konca :). Okrem toho sa s vami chcem podeli┼ą o (pre m┼ła) radostn├║ spr├ívu a to konkr├ętne o to, ┼że v stredu odlietam do Lond├Żna na neur─Źito, tak┼że nasleduj├║ci ─Źl├ínok u┼ż bude spoza hran├şc :) Sama som zvedav├í, ─Źo ma ─Źak├í, preto┼że tam nejdem do nie─Źoho hotov├ęho, ale sk├┤r naopak. Jedin├ę, ─Źo m├ím ist├ę je ubytovanie, ale ┼żivot je zmena a po roku str├ívenom v Bratislave m├ím pocit, ┼że nov├ę prostredie, nov├ş ─żudia a celkovo nov├Ż za─Źiatok padne vhod :) D├║fam, ┼że svoje rozhodnutie tak r├Żchlo neo─żutujem, hoci na druhej strane by som sk├┤r ─żutovala nie─Źo, ─Źo som neurobila a mohla som :) Dr┼żte palce, nech to tam nejak zvl├ídnem a ur─Źite sa ─Źoskoro ozvem. St├íle ma m├┤┼żete sledova┼ą na Instagrame tu alebo na FB str├ínke tu, kde sa sna┼ż├şm prispieva┼ą pravideln├Żmi novinkami. V├ím prajem, aby ste si leto a toto hor├║ce po─Źasie poriadne u┼żili, str├ívili ho s rodinou a priate─żmi vonku a pri 
vode a aby ste sa z dovoleniek vr├ítili pln├Ż z├í┼żitkov a spomienok :)

S pozdravom,
Luci.

2 komentáre:

  1. M├í┼í to fakt kr├ísn├ę!! ;)
    Ty hrachov├ę chipsy mi taky chutnaly :)

    A.

    Odpoveda┼ąOdstr├íni┼ą
  2. t├í krabi─Źka je ├║plne ├║┼żasn├í! :).
    a v┼íetko vyzer├í tak neskuto─Źne lahodne! :).

    KEJMY ♥.

    Odpoveda┼ąOdstr├íni┼ą